Organizacja przyjęcia weselnego nie należy do najłatwiejszych. Dekoracje, menu, transport i logistyka całego wydarzenia wymaga od Panny Młodej dużo cierpliwości i zaangażowania. Niejedna z kobiet, które same szykowały wesele, łapała się za głowę, kiedy zdawała sobie sprawę „ile tego jest”. Jeśli nie czujesz się, jak ryba w wodzie szykując tyle rzeczy naraz, pomyśl o wedding plannerze, czyli organizatorze wesel. Dlaczego i czy warto zatrudnić wedding plannera?
Organizacja przyjęcia weselnego, ale też ślubu to zajęcia czasochłonne, które może powodować frustrację czy złość. Jeśli młodzi pracują od rana do wieczora, to znalezienie czasu na realizacje pomysłów związanych z weselem, może nie być dla nich możliwe do wykonania. Wtedy z pomocą nadchodzi konsultant ślubny!
Kim jest konsultant ślubny i, co jest jego zadaniem?
Konsultant ślubny to ktoś, kto większości z nas kojarzy się z amerykańskimi komediami romantycznymi. Wedding planner to osoba, która profesjonalnie zajmuje się przygotowaniem oprawy weselnej, a także dyskretnym czuwaniem nad przebiegiem całości wydarzenia.
Wedding planner to ekspert, który w imieniu Pary Młodej wynegocjuje ceny, wybierze dostawce usług, zajmie się meny i dekoracjami. Sprawi, że Młodzi nie będą czuli stresu, a wesele będzie czystą przyjemnością!
Dlaczego warto skorzystać z jego usług?
Konsultant, w przeciwieństwie do Panien Młodych, które nigdy wcześniej nie organizowały wesela, posiada ogromne doświadczenie i wie, co sprawdza się podczas ślubów. Zna trendy i pokaże, co jest najważniejsze podczas całej drogi organizacji. Jego porady to idealne rozwiązanie na unikniecie wpadek podczas ślubu i wesela.
W jakich polach może działać nasz wedding planner?
- może negocjować ceny z podwykonawcami,
- ma za zadanie dopilnować wszystkich terminów,
- pomoże wybrać idealnego fotografa i kamerzystę,
- zorganizuje atrakcje weselne;
- przygotuje wieczór panieński,
- zakupi bukiet ślubny i tort!
Oczywiście, to tylko kilka przykładowych zakresów jego działania. Pamiętaj również, aby spisać umowę, która zabezpieczy obie strony przed niespodziankami!
Zalety korzystania z usług wedding plannerów?
1. Wynajęcie konsultanta to przede wszystkim oszczędność czasu. Ich zadaniem jest wykonywanie telefonów w imieniu Pary Młodej, spotykać się z podwykonawcami, odciążają też Młodych z formalnych obowiązków.
2. Konsultanci ślubni to także sposób na zaoszczędzenie pieniędzy. Osoba, która ma za zadanie zająć się za nas organizacją, doskonale wie, jak negocjować stawki, dzięki czemu znaczna część pieniędzy może pozostać w kieszeni.
3. Życie bez stresu to synonim pracy z doświadczonym konsultantem. To on pamięta o terminach, płatnościach, czy poszukuje rozwiązań w nagłych sytuacjach. Jego zadaniem jest czuwanie również podczas ślubu.
Jak znaleźć odpowiedniego konsultanta ślubnego?
Wybranie odpowiedniego konsultanta ślubnego to ważne zadanie. Najlepiej kierować się tzw. pocztą pantoflową, czyli przez rekomendacje. Możecie też zaczerpnąć porady w Polskim Stowarzyszeniu Konsultantów Ślubnych – to organizacja, która skupia sprawdzonych i wykwalifikowanych konsultantów. Ale przede wszystkim kieruj się sercem, jeśli czujesz, że między Wami jest więź – nie zastanawiaj się!
Decydując się na współprace z wedding plennerem, w tym najpiękniejszym dniu w życiu, możesz mieć pewność, że wszystko przebiegnie na tip-top. Nikt nie będzie zawracał Ci głowy telefonami przed i w trakcie uroczystości, a konsultant będzie z Tobą podczas niezapomnianej noc gotowy, by pomóc.
Jeśli to nie zachęciło Cię do podjęcia współpracy z konsultantem, spróbuj sam swoich sił lub zgłoś się do Hotelu na Błoniach, gdzie znajdziesz fachową pomoc przed w trakcie i po przygotowaniach. Z nami ten dzień będzie piękniejszy!