Konsultant ślubny – czy warto?

Konsultant ślubny
Konsultant ślubny
Organizacja ślubu i przyjęcia weselnego to duże wyzwanie logistyczne. Wiele osób nie potrafi połączyć ogromu obowiązków związanych ze zbliżającym się weselem z codzienną pracą. Często wynika to z braku umiejętności wykonywania kilku rzeczy jednocześnie lub też z braku czasu. W każdej z tych opcji pomocny może się okazać konsultant ślubny. Jest to w miarę nowy zawód, który zyskuje na popularności szczególnie w dużych miastach. Pozwala on zorganizować praktycznie każdy aspekt wesela: od wyboru sali, dekoracji, zamówienia wystroju kościoła, samochodu, aż do druku zaproszeń i usadzenia gości na sali.

Człowiek od wszystkiego

Konsultant ślubny jest człowiekiem od zadań specjalnych. Warto pamiętać, iż ślub organizujemy raz w życiu, a wszystko, co nas spotyka, jest nowe i nieznane. Niekiedy brakuje czasu, aby odpowiednio zgłębić daną sprawę i dokonać najlepszego wyboru. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem będzie zaangażowanie konsultanta ślubnego, dzięki któremu nic nie umknie naszej uwadze, a przyjęcie będzie zorganizowane perfekcyjnie pod każdym względem.

Trzeba jednak wybrać osobę, która charakteryzuje się dużą znajomością tematyki weselnej. Tylko doświadczony konsultant zdejmie nam z głowy problemy, z którymi poradzi sobie sam. Ważne jest także uzgodnienie, jaki zakres obowiązków wchodzi w grę. Najlepiej zdecydować się na kompleksowe rozwiązanie, które będzie dla nas najwygodniejsze. Wynagrodzenie dla konsultanta pomogą sfinansować pożyczki pozabankowe, dzięki czemu możemy sobie pozwolić na wykupienie usługi klasy premium.

Zakres obowiązków

Decydując się na wynajęcie konkretnego konsultanta, warto wziąć pod uwagę także katalog usług, jakie świadczy i wybrać te, które chcemy mu przekazać do wyłącznego prowadzenia. Z pewnością powinniśmy skorzystać z pomocy w wyborze sali weselnej. Osoba profesjonalnie zajmująca się ślubami ma bardzo dobrą orientację w miejscach, gdzie można wynająć salę odpowiadającą oczekiwaniom pary młodej.

Kolejnym elementem, jaki powinniśmy przekazać konsultantowi do wykonania, jest organizacja samochodu, którym para młoda będzie podróżować, wybór fotografa oraz wystroju kościoła i sali. To podstawowe rzeczy, które z naszym niewielkim zaangażowaniem może załatwić profesjonalny doradca ślubny. Nie powinniśmy szczędzić na tych rzeczach, ponieważ chcąc zorganizować przyjęcie na odpowiednim poziomie, musimy wynająć choćby salę, która w pełni będzie spełniać nasze oczekiwania. Pożyczki pozabankowe będą pomocne w sytuacji, kiedy koszty przekroczą zakładany wstępnie budżet.

Kiedy zdecydować się na usługi doradcy ślubnego?

To pytanie, które zadaje sobie wiele par młodych, decydując się na skorzystanie z profesjonalnych usług weselnych. Odpowiedź jest prosta: w momencie, kiedy podejmujemy decyzję o wzięciu ślubu. Już wtedy, czasami nawet nieświadomie, czynimy przygotowania do przyjęcia. Podjęcie wówczas nietrafionych decyzji może mieć negatywne skutki dla całego przyjęcia, którego nie uratuje nawet profesjonalny doradca.

Większość osób nawet nie zdaje sobie sprawy, iż skorzystanie z usług doradcy już na rok lub nawet wcześniej przed planowaną datą ślubu, pomoże zorganizować przyjęcie według ściśle ustalonego przez nas scenariusza, ale przede wszystkim taniej. Będziemy mogli bowiem wybierać konkurencyjne usługi, na które nie ma czasu, kiedy wesele za pasem a my zabieramy się dopiero za jego organizację.

Profesjonalny doradca ślubny to bardzo dobre wyjście dla osób, które nie mogą poświęcić odpowiedniej ilości czasu na dopięcie przyjęcia na ostatni guzik, bądź zwyczajnie nie mają zdolności organizacyjnych. Warto negocjować z konsultantem wysokość jego wynagrodzenia oraz zakres czynności, aby wszystkie aspekty współpracy dograć już na początku. Osoby, które obawiają się o naruszenie sztywnego budżetu weselnego dodatkową usługą, mogą uruchomić pożyczki pozabankowe, które pozwolą na zatrudnienie odpowiedniej osoby do organizacji ślubu i przyjęcia weselnego.